SARKADKERESZTUR KÖZSÉG

Hírek

A Településrendezési terv módosításával kapcsolatos összes dokumentum elérhető a menüpontokból,

vagy ide kattintva.

 

 SZABADTÉRI TÜZEK MEGELŐZÉSÉÉRT

2017. március 02.


A korábbi évek tapasztalati azt mutatják, hogy a jó idő és a tavasz beköszöntével ugrásszerűen megnő a szabadtéri tűzesetek száma. Hétvégéken, a kellemes tavaszi időjárás miatt sokan választanak szabadtéri programokat, szívesen végeznek kerti munkákat. Gyakoriak a szabadtéri főzések és a növényi hulladékégetések. A tél folyamán elszáradt növényi hulladékok, kiszáradt fák valamint szeles időjárás azonban különösen kedvez a szabadtéri tüzek terjedésének, amelyek a korábbi években Békés megyében is több ezer hektárnyi területet perzseltek fel. Az év ezen időszakában a tűzoltóságok vonulási statisztikájában drasztikusan megemelkednek az ilyen beavatkozások számai, a megye tűzoltó egységei megerősített szolgálattal dolgoznak.
A katasztrófavédelem arra kéri a lakosságot, hogy fokozottan figyeljenek a tűzesetek megelőzésére. Legyenek tekintettel az esetlegesen érvényben lévő tűzgyújtási tilalomra és az érvényben lévő tűzgyújtási szabályokra. (tűzgyújtás részletes tűzvédelmi szabályai letölthetőek www.bekes.katasztrofavedelem.hu weblapról)
Fontos, hogy külön szabályok vonatkoznak a belterületen végzett szabadtéri égetésre és a jellemzően külterületen végzett irányított égetésre. A belterületi szabadtéri égetést az önkormányzatok helyi rendelettel szabályozzák, az irányított égetés illetékköteles tevékenység, az Országos Tűzvédelmi Szabályzat, és a levegő védelméről szóló kormányrendelet szabályozza.

A szabadtéri égetés szabályiról:
Az esetek 99 százaléka emberi gondatlanságra vezethető vissza. Az időnként jelentős kárral járó tüzek megelőzhetőek, ha tisztában vagyunk a szabadtéri égetés szabályaival:
• Belterületen csak ott szabad kerti zöldhulladékot égetni, ahol ezt az önkormányzat rendeletben engedélyezi. Ilyen esetben is csak a rendeletben meghatározott időben szabad égetni.
• Ha az önkormányzatnak nincs a kerti zöldhulladék égetésre vonatkozó rendelete, akkor a tűzgyújtás tilos.
• A külterületi tarlóégetést és vágott növények égetését a munkálatok előtt tíz nappal engedélyeztetni kell a helyi katasztrófavédelmi kirendeltséggel.
• A szabadban meggyújtott tüzet soha ne hagyjuk felügyelet nélkül és minden esetben gondoskodjunk megfelelő mennyiségű oltóanyagról.
• Mindig legyen nálunk a tűz oltására alkalmas kézi szerszám, és csak akkora tüzet gyújtsunk, amekkorát folyamatosan felügyeletünk alatt tudunk tartani.
• Ha feltámad a szél, azonnal hagyjuk abba az égetést és oltsuk el a tüzet.
A szabályok megszegése tűzvédelmi bírsággal sújtható. Ha valaki a kertjében úgy éget zöldhulladékot, hogy azt nem engedélyezi önkormányzati rendelet, vagy nem a rendeletben meghatározott időben végzi, az 20 ezer forinttól 60 ezer forintig terjedő bírságra számíthat.
Aki engedély nélkül éget külterületen, az 50 ezer forinttól fél millió forintig terjedő bírságra számíthat.
Ha az égetés során akkora tűz keletkezik, ami miatt a tűzoltóknak be kell avatkoznia, 20 ezer forinttól 3 millió forintig is terjedhet a bírság.

Irányított égetés szabályairól:

2015. március 5-én hatályba lépett az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet (a továbbiakban: OTSZ), mely új rendelkezéseket tartalmaz a szabadtéri tűzgyújtásra, különösen az irányított égetés engedélyezésének szabályaira vonatkozóan. Az OTSZ 225. § (1) meghatározza, hogy „ha jogszabály másként nem rendelkezik, a lábon álló növényzet, tarló, növénytermesztéssel összefüggésben és a belterületi ingatlanok használata során keletkezett hulladék szabadtéri égetése tilos”. 226. § (1) „Külterületen az ingatlan tulajdonosa, használója a tűzvédelmi hatóság engedélyével legfeljebb 10 ha egybefüggő területen irányított égetést végezhet”.
Irányított égetés kérelem benyújtásához a MINTA letölthető honlapunkról: http://bekes.katasztrofavedelem.hu/szabadteri-egetes-szabalyai
Az irányított égetés esetén a levegő védelméről szóló jogszabály rendelkezéseit figyelembe kell venni!

Az irányított égetés engedélyezése külterületen:

Az engedélyezés tárgya
Minden külterületen végzett szabadtéri égetést, 2015. március 5. napját követően a katasztrófavédelmi kirendeltséggel engedélyeztetni kell.

Kivétel:
Amennyiben külterületen a szabadtéri (tarló, lábon álló növényzet, avar és egyéb növényi hulladék) égetést jogszabály az irányított égetéstől eltérő fogalomba sorolja – mint például az erdő védelméről és az erdőgazdálkodásról szóló 2009. évi XXXVII. törvény 65. § és az erdők tűz elleni védelméről szóló 4/2008. (VIII. 1.) ÖM rendelet 9. § (alkalomszerű tűzveszélyes tevékenység, ellenőrzött tűz) – és az égetésre speciális feltételeket, módszereket és eljárásokat határoz meg, ezen rendelkezéseket kell alkalmazni és nem kell a tevékenységet irányított égetésként engedélyeztetni.

Az új szabályozás értelmében tűzvédelmi vonatkozásban megszűnt a bejelentés alapján történő szabadtéri tarló, lábon álló növényzet, avar és egyéb növényi hulladék égetése, kivéve az erdők tűz elleni védelméről szóló 4/2008. (VIII. 1.) ÖM rendelet 9. §-ában leírt erdőben végezhető alkalomszerű tűzveszélyes tevékenység (vágástéri hulladék égetés) és ellenőrzött tűz kivételével. A 9. § (4) bekezdése kimondja, „a vágástéri és egyéb fahulladék égetése a területileg illetékes megyei, fővárosi katasztrófavédelmi igazgatósághoz történő bejelentést követően végezhető alkalomszerű tűzveszélyes tevékenység”.

Amennyiben a megyei műveletirányításhoz külterületi szabadtéri égetésre vonatkozó bejelentés érkezik, a bejelentőt tájékoztatják, hogy 2015. március 5. óta a szabadtéri külterületi (tarló, lábon álló növényzet, avar és egyéb növényi hulladék) égetést engedélyeztetni kell a terület szerint illetékes katasztrófavédelmi kirendeltséggel.

 


Békés Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság

TÁJÉKOZTATÓ

A pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokat érintő
2015. március 1-jétől hatályos változásokról


 

2015. március 1-jétől az aktív korúak ellátása jegyzői hatáskörből a járási hivatal hatáskörébe kerül.

 

Az újonnan a járási hivatalok hatáskörébe kerülő aktív korúak ellátásán túl továbbra is a járási hivatalok hatáskörébe tartoznak az alábbi ügykörök:
 - Alanyi ápolási díj (az alapösszegű, a fokozott ápolási szükségletre tekintettel megállapított emelt összegű, valamint a kiemelt ápolási díj),
-  Időskorúak járadéka,
 - Alanyi és normatív jogcímen megállapított közgyógyellátás
 - Egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság

 

A járási hatáskörbe kerülő aktív korúak ellátása keretében kétféle ellátástípus állapítható meg:
 - A foglalkozást helyettesítő támogatás (a továbbiakban: FHT)
 - Az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás (új ellátás a korábban rendszeres szociális segélyre jogosultak egy részre válik jogosulttá)
1. Az FHT szabályaiban – az ellátással kapcsolatos hatáskörváltozáson túl – nem várható változás
2. Azon személyek aktív korúak ellátására való jogosultságát, akik részére 2015. március 1-jét megelőzően rendszeres szociális segélyre való jogosultság került megállapításra, még a jegyzőnek kell felülvizsgálnia, 2015. január 1. és február 28. között, a „szociális törvény” 2015. március 1-jétől hatályos rendelkezései alapján.

 

A felülvizsgálat eredményeként 2015. március 1-jétől a korábban rendszeres szociális segélyre jogosult személyek ellátásra való jogosultsága a következők szerint alakul:
 - Amennyiben a felülvizsgálat során az FHT-ra jogosultak számára előírt együttműködést nyilatkozatban vállalják, foglalkoztatást helyettesítő támogatásra lesznek jogosultak:
                   - A nyugdíjkorhatárt 5 éven belül betöltők, és
                  - A „Szociális törvény” február 28-án hatályos 37. § (1) bekezdés d) pontja  szerinti személyek (önkormányzat rendeletében foglalt feltételek szerint jogosultak)
 - A törvény erejénél fogva az újonnan bevezetendő egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatásra jogosultak:
                 - A „Szociális törvény” február 28-ai szabályai szerint egészségkárosodottak  és
                  - A 14 év alatti gyermekük felügyeletét másképp biztosítani nem tudók.


Az FHT iránti kérelem, a foglalkoztatás megszűnését követően a Munkaügyi Kirendeltségen történő jelentkezés alkalmával nyújtható be elsődlegesen.


Az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás iránti kérelem a járási hivatal székhelyén (5720 Sarkad, Szent István tér 7.), illetve az ügysegédi ügyfélfogadások alkalmával a településeken – az önkormányzati hivatalok közreműködését sem kizárva – nyújthatók be.


                                                                                      Sarkadi Járási Hivatal
 

 

Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat elbírálása

 


 

 

Sarkadkeresztúr Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2014. november 27-én tartott zárt ülés keretében döntött a 2015. évi Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat elbírálásáról.

 

Sarkadkeresztúr Közsében 8 fő "A" tipusú pályázatot támogat, 5.000.- Ft/fő/hó összeggel.

 

Benyújott pályázat elutasításra nem kerül.

 

 

2014.02.05

Babakötvényt a Kincstárból

2013. december 2-től vásárolható a Babakötvény a Magyar Államkincstár állampapír-forgalmazó ügyfélszolgálatain. Az elmúlt egy hónapban rekord nagyságú, a 2006. januártól eltelt időszak havi adatait is meghaladó összeg áramlott az új Babakötvény konstrukcióba.



Az állam által nyújtott életkezdési támogatás összege – ami jelenleg 42.500 Ft – a Magyar Államkincstár által vezetett Start letéti-számlán kerül automatikusan elhelyezésre a gyermek születését követően. A Start letéti-számlán elhelyezett életkezdési támogatás összege nem egészíthető ki további befizetésekkel, illetve kamatozása megegyezik a mindenkori infláció mértékével. A szülőknek lehetőségük van azonban arra, hogy az összeget a Magyar Államkincstár állampapír-forgalmazó ügyfélszolgálatain díjmentesen nyitható Start-értékpapírszámlára helyezzék át és azokat a Kincstár automatikusan kizárólag a gyermek születési évéhez igazodó Babakötvénybe fektesse be, amely infláció felett 3%-os adó-, járulék- és illetékmentes kamatot garantál a futamidő végéig. Erre a számlára a szülők, törvényes képviselők és hozzátartozók, valamint a települések önkormányzatai – korlátlanul – fizethetnek be forint összegeket.

A szülők, a törvényes képviselők és a hozzátartozók a 2006. január 1. előtt született gyermekek részére is nyithatnak – egyszeri, 25.000 forint befizetése mellett – Start-értékpapírszámlát. Fontos kiemelni, hogy a számlanyitás és a számlavezetés díjmentes, illetve bármekkora forint összeget be lehet fizetni a gyermek javára, amely készpénzben, átutalással, bankkártyás fizetéssel is megtehető bármely állampapír-forgalmazó ügyfélszolgálaton, valamint kiegészítő szerződés birtokában a Kincstár WebKincstár forgalmazó csatornáján keresztül. A magánszemélyi befizetések után évente az összeg 10%-ának megfelelő, de legfeljebb évi 6.000 Ft további állami kamattámogatás jár.
A gyermek 18. életévének betöltéséig, illetve a Babakötvény lejáratáig keletkezett megtakarítás és hozam mentesül mindennemű adó, járulék és illeték alól.

A kedvező feltételek miatt a szülőknek érdemes megfontolniuk, hogy a korábban banknál vezetett Start-számlákat átvigyék a Kincstárhoz. Első lépésként az ügyfélnek a Kincstár valamely állampapír-forgalmazó ügyfélszolgálatán – a gyermek nevére – Start-értékpapírszámlát kell nyitnia. Az ügyintéző által rendelkezésre bocsátott nyomtatványt – kitöltés után – az ügyfélnek a korábbi számlavezetőhöz kell benyújtania, és ezen nyomtatvány alapján a számlavezető a nála vezetett Start-számla megszüntetésével egyidejűleg az addig összegyűlt összeget a kincstári Start-értékpapírszámlára átutalja. A Kincstárhoz érkezett összeg ezt követően külön rendelkezés nélkül automatikusan befektetésre kerül a gyermek születési évének megfelelő sorozatú Babakötvénybe.

 

A Start- értékpapírszámla nyitáshoz szükséges dokumentumok:
• a szülő (vagy a gyermek törvényes képviselőjének) személyazonosító kártyája/igazolványa, és – ha van – lakcímkártyája,
• a gyermek adóazonosító jelét tartalmazó adóigazolvány (amennyiben rendelkezésre áll), vagy arról szóló hivatalos igazolás,
• gyermek születési anyakönyvi kivonata és lakcímkártyája,
• annak a szülőnek az egyetértő nyilatkozata, akinek a családi pótlékot folyósítják.

A Start- értékpapírszámlával kapcsolatos bővebb információért hívja a Magyar Államkincstár Call Centerét (06-1-452-2900), látogasson el a Kincstár honlapjára (www.allamkincstar.gov.hu), vagy keresse személyesen a Magyar Államkincstár Békés megyei állampapír forgalmazó ügyfélszolgálatát az alábbi elérhetőségeken:
- 5600 Békéscsaba, Dózsa György út 1.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő, kedd, csütörtök: 08:00-16:00
Szerda: 08:00-18:00
Péntek: 08:00-14:00
- Telefon: (06-66) 447-344. Fax: (06-66) 447-174.
- Levelezési cím: 5601 Békéscsaba, Pf. 120.
- E-mail: api.bek@allamkincstar.gov.hu
 

1 2 3 4 5 6

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ.
A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, vagy ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.
Az adatkezelési tájékoztató ide kattintva tekinthető meg!

Engedélyezem